FAQ

De meeste klanten wilden weten...


  • 1. Hoe is de procedure van bestellen tot aansluiting op het internet van a tot z?

    Process van aansluiting: 

    • U vraagt de dienst via de website aan, wij controleren of onze dienst op uw adres beschikbaar is en sturen u een offerte, algemene voorwaarden en een gebruikersnaam en wachtwoord voor uw Mijn Skyline account. Als u akkoord gaat met de offerte en algemene voorwaarden, logt u via dit account in en doet u de e-machtiging voor automatische incasso. Hiermee geeft u toestemming dat we iedere maand de abonnementskosten en de eenmalige aansluitkosten en eventuele andere gerelateerde kosten automatisch van uw rekening afschrijven.

    • De aansluitkosten, de abonnementskosten voor de eerste maand en, indien van toepassing, de aanschaf van de antenne worden na de installatie afgeschreven. De bedragen zijn afhankelijk van het door u gekozen tarief. Als u een zakelijke klant bent, krijgt u geen inloggegevens voor Mijn Skyline account maar ontvangt u een offerte van ons via email.  

    • Nadat uw e-machtiging is gedaan, neemt onze monteur contact met u op om de installatieafspraak te plannen. 

    • Op een door u gekozen tijdstip komt de monteur bij u thuis en meet de signaalsterkte bij uw woning. In uitzonderlijke gevallen kan de ontvangst van het signaal namelijk belemmerd worden door omgevingsfactoren (bijvoorbeeld een groot gebouw naast uw woning dat het signaal blokkeert). In deze uitzonderlijke gevallen annuleren wij, uiteraard, uw e-machtiging voor automatische incasso. Als er geen belemmeringen voor het signaal zijn zal de monteur direct het montagewerk verrichten, verbinding maken met internet en uw internetsnelheid aan u laten zien. 

    • De maandelijkse internetkosten worden aan het einde van elke voorgaande maand van uw rekening afgeschreven. 

    • We wensen u veel plezier met het gebruik van onze dienst. Vergeet ons bonusprogramma Skyline Bonus en andere aantrekkelijke extra diensten niet.
  • 2. Mag ik gebruik maken van mijn eigen Wi-Fi router?

    Dit is mogelijk. Routers verschillen echter in kwaliteit (sterkte, storingsgevoeligheid) en uw eigen router kan de door ons geleverde internetsnelheid mogelijk negatief beïnvloeden. Wij garanderen de door ons beloofde internetsnelheid voor al uw apparaten als u gebruik maakt van onze Wi-Fi router.
  • 3. Kan ik gebruik maken van internet van Skyline Telecom buitenshuis, bijvoorbeeld, op mijn werk of op vakantie?

    Dit is niet mogelijk. Wij leveren vast internet bij u thuis of op het kantoor, net als technologieën als kabel, ADSL en glasvezel.
  • 4. Wat is inbegrepen in de installatiekosten?

    Installatiekosten omvatten: levering en montage van een standaard muurbeugel voor de antenne, plaatsing en configuratie van de antenne, levering en montage van maximaal 10 meter kabel vanaf de antenne naar de PC, configuratie van uw PC, verbinden met het internet. Optioneel kunt u kiezen voor gedeeltelijke zelfinstallatie. Dat houdt in dat u zelf de 10 meter kabel legt en de muurbeugel monteert.
  • 5. Wat is het verschil tussen een antenne huren en kopen?

    Er is geen verschil in onze internetdiensten. U kunt zelf beslissen of u de gebruikte antenne wilt huren of kopen. Wanneer u de antenne besluit te kopen zijn uw maandelijkse kosten lager maar betaalt u eenmalig €149 voor de antenne. Als u besluit de antenne te huren betaalt u een iets hoger maandbedrag waarin de huur voor uw antenne verrekend is.
  • 6. Moet ik een telefoonlijn hebben?

    Nee.
  • 7. Hoe veel kan ik downloaden?

    Er is geen beperking aan de hoeveelheid data die u kunt versturen en ontvangen. Voor het gebruik van BitTorrent en vergelijkbare protocollen wordt een fair-use policy toegepast. Het is daarbij mogelijk dat bij extreme hoeveelheden dataverkeer de bandbreedte voor deze protocollen wordt beperkt.
  • 8. Worden er extra kosten gerekend bij bovenmatig gebruik?

    Nee.
  • 9. Wat is de minimale duur van een contract?

    Aan het tarief met 20Mb is geen contracttermijn verbonden en u kunt elke maand opzeggen. De minimale contractduur bij hogere snelheden is 6 maanden, waarna u ook deze contracten maandelijks kunt opzeggen.
  • 10. Waar zijn de internetdiensten van Skyline Telecom beschikbaar?

    Ons dekkingsgebied ziet u op onze website via Beschikbaarheid
  • 11. Wat zijn de kosten van de verschillende abonnementen van Skyline Telecom?

    Onze tarieven vindt u op onze website onder de categorie Tarieven.

       • Privé: Onze tarieven vindt u op onze website onder de categorie Internet.

       • Zakelijk: Onze tarieven vindt u op onze website onder de categorie Internet.